Persbericht, Woensdag 19 februari 2020

Lions Maastricht Trajectum doneert ruim 1.000 pakken koffie.

Recent heeft Lionsclub Maastricht Trajectum voor meer dan 1.000 pakken koffie aan de regionale Voedselbank uitgereikt. Lions Nederland zet namelijk jaarlijks een actie op in samenwerking met Douwe Egberts. Zo verzamelen de regionale clubs in de maand december DE-punten, die door Douwe Egberts weer worden omgezet in 250-grams pakken koffie. Deze pakken koffie worden vervolgens geleverd aan de plaatselijke Voedselbanken en krijgen zo een mooie bestemming. Vorig jaar konden de Voedselbanken 130.000 pakken koffie in ontvangst nemen, dit jaar maar liefst 134.000.

De Lions organisatie is wereldwijd in 1917 in Chicago opgericht, in Nederland zijn er inmiddels 435 clubs met 115.000 leden. Lions Maastricht Trajectum zet zich belangeloos in voor regionale goede doelen. Behalve deze koffiebijdrage hebben zij recent een inzameling gedaan voor kerstpakketten bij de plaatselijke supermarkt en een mooie donatie van €1.000 gegeven aan Quiet Maastricht. Door de combinatie van DOEN en GELD wil Lions Maastricht Trajectum een positieve bijdrage leveren aan de samenleving.

Wilt u ook DE-punten inleveren voor het goede doel? Neem contact op via maastricht.trajectum@lions.nl

Vlnr: Hans de Groen (Lions), Hannie en Harrie Verweij (Voedselbank Landgraaf), Mark van den Boogaart (Lions).